اجرای طرح های «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه البرز
کد خبر: 4203448
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

اجرای طرح های «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام کرد: ویژه برنامه های آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت وگو ایکنا از البرز، از برگزاری طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در استان خبر داد و اظهار کرد: طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند ماه امسال آغاز می‌شود، اما با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی نیز اجرا و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بقاع مجری طرح آرامش بهاری به سه دسته تقسیم شدند و قرار است این طرح در سه بخش بقاع سطح یک، دو و سه اجرایی شود، افزود: مراسم تحویل سال نو، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت با حضور مبلغ اعزامی و بومی برای پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره با خانواده‌ها و غرفه ویژه کودکان، آیین جزء خوانی قرآن کریم، جلسه تفسیر قرآن کریم، محفل انس با قرآن کریم و دعاخوانی و مناجات در بقاع سطح یک اجرا می‌شود.

دشتکی  با بیان اینکه بقاع متبرکه آماده ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به خانواده‌ها هستند، خاطرنشان کرد: خیمه‌های معرفت تیز در بقاع شاخص استان که در مسیرهای پرتردد و بین شهری هستند دایر می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه  البرز از همکاری ۵۵ مبلغ اعزامی از قم و 200 روحانی بومی در اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی خبر داد و یادآور شد: هدف طرح آرامش بهاری ارتقای کیفی خدمات فرهنگی، معنوی و رفاهی به زائران در بقاع متبرکه است.

وی درخصوص خیمه‌های معرفت افزود: آموزش مهارت‌های زندگی، مشاوره خانوادگی، آموزش احکام، قرآن آموزی به کودکان و نوجوانان، بازی فکری و چندرسانه ای، پاسخگویی به سوالات شرعی، تصحیح قرائت نماز، گفتمان‌های دینی تربیت کودک و نوجوان، مشاوره به ویژه در موضوع جمعیت و فرزندآوری و... از جمله غرفه های خیمه‌های معرفت است.

دشتکی، ارائه محصولات فرهنگی به مسافران نوروزی را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری دانست و تاکید کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز برنامه قرآنی ویژه ای اعم از جزء خوانی قرآن کریم و محافل انس با قرآن کریم در بقاع مجری طرح و کرسی‌های تلاوت خانگی به همت مراکز افق در منازل مجاور بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز خاطرنشان کرد: 30 کرسی تفسیر قرآن کریم با بهره‌گیری از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم و ائمه جمعه سطح استان و شهرستان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در طرح ضیافت الهی پیش رو به مناجات خوانی با حضور مداحان شاخص به صورت ویژه توجه شده و این مناجات‌خوانی‌ها از شبکه استانی و شبکه‌های مجازی پخش خواهد شد.

این مسئول توضیح داد: برپایی سفره‌های افطاری ساده از محل نیات موقوفات منطبق و مشارکت خیرین از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی است که با رعایت موازین بهداشتی در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha